ArtKit کیت هنری

چگونه فرهنگ بر تصمیمات خرید مصرف کننده تأثیر می گذارد؟

چگونه فرهنگ بر تصمیمات خرید مصرف کننده تأثیر می گذارد؟ به گزارش کیت هنری، خراسان رضوی عناصر فرهنگی که بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارند شامل جهت گیری جوانان، جهت گیری زمانی، مردانگی در مقابل زنانگی، شاخص فاصله قدرت، فردگرایی یا جمع گرایی، زیاده روی در مقابل خویشتن داری و اجتناب از عدم قطعیت است. اگر عمیق تر از عناصر فرهنگی را در نظر بگیرید، درک یک محصول یا خدمات خاص بر مبنای بازار هم می تواند متفاوت باشد.


به نقل از دیجیکال، فرهنگ تاثیر زیادی بر فرآیندهای فکری و رفتارهای افراد دارد و از آنجا که بر نحوه درک مردم از دنیای اطراف خود، جایگاه و نحوه تصمیم گیری آنها بسیار موثر است، در تعیین چگونگی و چرایی مصرف کالاها و خدمات نیز نقش دارد.
گاهی اوقات، واقعا واضح است که چگونه فرهنگ بر رفتار خرید تاثیر می گذارد. ممنوعیت های فرهنگی مصرف تعدادی از محصولات یا ترجیحات فرهنگی برای سبک لباس، درک تعدادی از الگوهای خرید را آسان می کند. رفتارهای فرهنگی مانند اندازه خانوار یا نقش زنان در مدیریت خانوار نیز بر خرید محصولات خاص یا اندازه خرید تاثیر می گذارند.
بنظر می رسد عناصر فرهنگی مانند جهت گیری زمانی و این که آیا یک فرهنگ تمایل به تمرکز بر گذشته، حال یا آینده دارد، بر عناصر خرید آنلاین مانند اعتماد و تعامل اجتماعی تاثیر دارد.
البته، شخصیت های انسانی متفاوت می باشد و این تنوع، میزان تاثیرات خاص فرهنگ را در بر می گیرد. مصرف کنندگان هندی تمایل دارند بیش از مصرف کنندگان غربی خانواده گرا باشند اما به این معنا نیست که مصرف کنندگان هندی وجود ندارند که تصمیمات خرید کاملا فردی نگیرند یا مصرف کنندگان غربی بطور جمعی فکر نمی کنند.
فرهنگ تا حدودی، بسادگی چیزی است که بطور طبیعی برای یک فرد اتفاق می افتد. فرهنگ بر آنچه درست، عادی و مطلوب بنظر می رسد تاثیر می گذارد.
خرده فروشانی که از مصرف کنندگان می خواهند برخلاف جریان اجتماعی شنا کنند، انتخاب خدمات خودرا برای مصرف کننده دشوارتر می کنند. بطور معمول بهتر است که انتخاب محصول شما را در محدوده آسایش فرهنگی خود پیش ببرد.
پژوهشگران مطالعات جالبی در مورد عناصر فرهنگ انجام داده اند. یکی از دانشگاهیان در دانشگاه هنگ کنگ به این مساله پرداخته است که چگونه تاکید فرهنگی آسیایی با صرفه جویی ظاهری، مصرف کنندگان کم درآمد را به خرید برندهای لوکس سوق می دهد.


مقاله دیگر نشان داد که اعتبار اجتماعی و عزت اجتماعی بر انتخاب های مصرف تاثیر می گذارند. مقاله تحقیقاتی دیگری بررسی کرد که چگونه فرهنگ مردم در بازارهای مختلف غربی و آسیایی بر تمایل آنها به خرید فوری تاثیر گذاشته است.
یکی از یافته های تحقیق این بود که افزایش سن، خرید آنی را در بین مصرف کنندگان آسیایی می کاهد اما تاثیری بر تحریک پذیری مصرف کنندگان غربی نداشت. عوامل فرهنگی را می توان به شیوه های غیرمنتظره ای بیان کرد. به عنوان مثال، جهت گیری زمانی یک فرهنگ بیان کننده میزان تحمل آن نسبت به تاخیر و ناکارآمدی و نحوه مدیریت زمان شخصی افراد در آن فرهنگ می تواند باشد.
ایالات متحده یکی از کشورهای آینده گرا در جهان است و مردم آنجا به زندگی با سرعت اهمیت می دهند. در مقابل، فرانسه فرهنگی بسیار حال محورتر است و بنظر می رسد که این امر زیربنای ارزشی است که برای خوب زندگی کردن در لحظه مانند در نظر گرفتن زمان مناسب برای ناهار ارزش قائل است.
فرهنگ هایی با جهت گیری زمانی متمرکز بر گذشته مانند هند، اغلب در مقابل تاخیر شدید مانند قطارهایی که ساعت ها تاخیر دارند، بسیار تحمل پذیر هستند. همین طور تعدادی از فرهنگ ها، اغلب قبیله های کوچک، سبک زندگی سنتی و نسبتا ابتدایی دارند که در آن زمان واقعا به عنوان یک مفهوم شناخته نمی شد.
کوشش برای وارد شدن به ذهنیت یک فرهنگ کاملا متفاوت، خصوصاً برای مدیران برندهایی که امیدوارند مخاطبان جدیدی را متقاعد کنند تا رفتار خرید خودرا تغییر دهند، واقعا دشوار است.
درک اصول فرهنگی یکی از راه های شروع یک سفر اکتشافی زمانی است که وارد بازار جدیدی می شوید. تحقیقات زیادی دراین زمینه انجام شده است اما تبدیل تحقیقات آکادمیک به بینش های عملی برای برند شما همچنان یک چالش بزرگ است. این دلیلی است که خیلی از برندها در گسترش موفقیت آمیز بازارهای جدید شکست خورده اند.




منبع:

1401/10/08
14:51:30
5.0 / 5
428
تگهای خبر: آسایش , آینده , برند , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری