ArtKit کیت هنری
در گفت وگو با كیت هنری مطرح شد؛

عرضه گاندو در ۱۵ کشور

عرضه گاندو در ۱۵ کشور کیت هنری: مدیر گروه فیلم و سریال موسسه اندیشه شهید آوینی با اشاره به طرفداران سریال گاندو در کشورهایی مثل تایلند بیان کرد این مجموعه در بیش از ۱۵ کشور دوبله و عرضه شده است.


سیدمهدی رضوانی مدیرگروه فیلم و سریال موسسه اندیشه شهید آوینی در رابطه با مباحثی که در این موسسه سراغ آنها می روند به خبرنگار مهر اظهار داشت: ما در اینجا سراغ موضوع هایی می رویم که به کار کشور می آید از تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر تا موضوع هایی در رابطه با پیشرفت های علمی، فعالیتهای داوطلبانه، بحث جمعیت و همینطور اقتباس از کتاب هایی که از آنها استقبال شده است می تواند سوژه کار ما باشد. از موضوعات انقلابی تا اقتباس از کتاب ها وی افزود: کتاب هایی مثل «سرباز کوچک امام» که شامل تقریظ رهبر انقلاب شده اند هم می تواند سوژه ما قرار بگیرد. از این کتاب اقتباسی برای یک سریال صورت گرفته که محمدباقر مفیدی کیا نگارش فیلمنامه آنرا بر عهده داشته است. ما در این مجموعه با موضوع هایی بیشتر سر و کار داریم که ارگان های دیگر سراغ آنها نمی روند؛ مباحثی که هم محتوای خوب داشته باشد و هم تکنیک و ساختار به شکل درستی در آنها رعایت شده باشد. رضوانی در رابطه با دیگر سریال هایی که مقرر است در این موسسه به تولید برسد، اظهار نمود: سریال «رویان» را به کارگردانی داوود بیدل داریم که در رابطه با دستاوردهای این موسسه است. همینطور «روزهای لاجوردی» یکی از موضوعات مهم تاریخ انقلاب اسلامی است و امیر عباس ربیعی کارگردانی آنرا بر عهده دارد. وی در رابطه با کیفیت این فیلمنامه ها توضیح داد: فیلمنامه دغدغه اصلی ماست و اعتقاد داریم اگر پایه فیلمنامه محکم باشد با تکنیک و کارگردانی و عوامل خوب می تواند کار موفقی باشد. «روزهای لاجوردی» هم فیلمنامه اش نوشته شده است اما با عنایت به حساسیت برهه های تاریخی که باید هم بتوانید روایت دقیق و غیر تحریفی از تاریخ انقلاب بگویید و هم این روایت دراماتیزه باشد این حساسیت برایش در نظر گرفته شد که خدا را شکر فیلمنامه خوبی شده است. رضوانی افزود: این سریال تولید سنگینی دارد و ما این تولیدات را از ۲ مسیر پیش می بریم بخشی در تعامل با خود صداوسیماست و بخشی هم در تعامل با جبهه فرهنگی انقلاب و دیگر موسسات است که به صورت مشارکتی ایجاد می شود. شهید لاجوردی فضایی گفتمانی در تعامل و مناظره با گروهک ها داشت که خیلی ها را به انقلاب برگرداند و ما اینها را در قصه می بینیم. وی ضمن اشاره به دیگر پروژه ها خاطرنشان کرد: «شب های دیجور» سریال دیگری است که مقرر است، ساخته شود و در رابطه با فضای مجازی و تأثیر مخرب آن است؛ تاثیری که در جامعه می گذارد. به بحث سایت های شرط بندی و فضای اینفلوئنسری هم می پردازد. رضوانی در پاسخ به این که چقدر تلاش می شود که این سریال ها در فضای شعاری و کلیشه ای دغدغه مد نظر خویش را عرضه نکنند، بیان نمود: ما تجربه سریال «گاندو» را هم داشته ایم که خیلی ها در رابطه با آن هم می گفتند شعاری و سیاسی است. فصل دوم گاندو علیرغم انتقادها بیشتر از فصل اول مخاطب داشت وی در رابطه با این که شعاری بودن و مستقیم گویی «گاندو» بیشتر در فصل دوم مورد انتقاد قرار گرفت، اظهار نمود: فصل اول سریال بنا به قول سازمان بالاتر از ۴۰ درصد و فصل دوم سریال بیشتر از ۶۰ درصد مخاطب داشت. با این وجود ما چقدر این بضاعت را در سینمای ایران داریم که کارگردانان هم محتوای خوب و هم تکنیک خوب عرضه کنند؟ اما در مقوله شعار این را باید بگویم شعار زمانی است که شما تکلیف خودتان با خودتان مشخص نباشد. اگر در یک فیلم آمریکایی به صورت مثال آثار جان فورد فردی پرچم آمریکا را نمایش دهد، اصلا شعاری نیست اما اینجا می گویند شعاری است. رضوانی خاطرنشان کرد: من در جواب بعضی از این نقدها، همیشه یک سوال را مطرح می کنم پس چرا بیننده این سریال ها را می بیند و مخاطب دارد؟ این مدل کارها برای بییننده کم ساخته شده است و باید بیشتر شود. البته که باید کارهای خوب ساخته شود و در این صورت مخاطب استقبال می کند. «گاندو» در چندین کشور فروش دوبله و عرضه شده است و حتی در تایلند طرفدار دارد وی افزود: یک نکته هم هست که من خیلی وقت ها با دوستان که حرف می زنم می گویم؛ شما از بیننده بعنوان ملاک حرف می زنید اما وقتی به فیلم هایی می رسد که برای حاکمیت و کشور مفید می باشد ملاک شما تکنیک می شود. این یک دوگانگی است. فیلم هایی در جشنواره سیمرغ های بلورین می گیرند اما فروششان در سینما خیلی فاجعه است. رضوانی در قسمت دیگر در رابطه با کوشش برای ارتقای کیفیت سریال ها بیان نمود: سریال «گاندو» در چندین کشور و نه فقط در محور مقاومت دوبله و عرضه شده است. فکر می کنم بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ کشور بوده است. حتی در کشوری مثل تایلند که شاید انتظارش را نداشته باشید هم طرفدار دارد. دلیلش هم این بود که «گاندو» از امنیت ملی حرف زد و جناحی نبود. فضای ضداستعماری که در سریال «گاندو» بود توانست مخاطبش را جذب نماید. مدیرگروه فیلم و سریال موسسه اندیشه شهید آوینی در انتها بیان نمود: فصل سوم این سریال هم در مرحله بازنویسی قرار دارد.


منبع:

1402/08/09
16:18:21
5.0 / 5
390
تگهای خبر: جشن , جشنواره , سازمان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری