ArtKit کیت هنری
پیش بینی زمان خروج بازار گردشگری از ركود؛

ادامه ركود گردشگری تا سال 2023

ادامه ركود گردشگری تا سال 2023 به گزارش کیت هنری کردستان گردشگری، صنعتی که از سال 2010 به سرعت رشدی تصاعدی را طی کرده و در سالهای اخیر موفق شده که خویش را به یکی از سه صنعت بزرگ جهان مبدل سازد؛ حال با همه گیری کرونا در جهان شاهد رکود وحشتناکی است.


صنعتی که به قول کارشناسان جهانی بیشتر از هر صنعت دیگری در جهان از کرونا لطمه دید و به سرعت سبب رکود صنعت توریسم در جهان شد و بیشتر از میلیون ها نفر در معرض خطر از دست دادن شغل خود و خیلی از شرکتهای در رابطه با آن در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند.
یک استاد و فعال حوزه گردشگری در کردستان اظهار داشت: گردشگری نخستین صنعت متضرر یافته از کرونا است و خسارت هایی که کرونا بر نعت گردشگری وارد کرده بیشتر از فواید آن است.
سوران احمدی زاد در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به خسارت 80 درصدی گردشگری در دوران کرونا اظهار نمود: گردشگری بعنوان 3 صنعت بزرگ جهان حدود 80 درصد گرفتار خسارت و زیان ناشی از کرونا شده است و یکی از عواملی که جبران این خسارت را با مشکل روبه رو می سازد این است که گردشگری، صنعتی چند بخشی است و بخش های مختلف اقتصادی باید دست به دست هم بدهند تا این صنعت رشد پیدا کند.
وی ضمن اشاره به بخش های مختلف گردشگری اظهار داشت: این بخش ها شامل رستوران داری، هتل داری، حمل و نقل، کشاورزی، سینما، بخش های مختلف فرهنگی و سازمان های دولتی است که به علت اینکه هرکدام از این بخش ها باید به تنهایی و به صورت جداگانه مورد بازسازی قرار گیرند سبب به تعویق انداختن بازسازی صنعت توریسم می شود.
احمدی زاد در مورد خسارت های وارد شده ناشی از کرونا به صنعت توریسم اضافه کرد: حوزه حمل و نقل در گردشگری بیشتر از هر حوزه دیگری متضرر شده است و در بخش هوایی هم باعث تعدیل نیرو و کاهش پروازها شده و در حوزه دریایی و ساحلی هم در کشورهایی همچون ایران از قبل رونق چندانی نداشته است.
وی در مورد محدودیت های کرونایی در حوزه حمل و نقل زمینی افزود: به علت عدم حضور گردشگران در اتوبوس ها و میدل باس ها به مدت زمان طولانی، تورهای بزرگ گردشگری قابل برگزاری نیستند و باتوجه به اینکه حتی در قطارها هم پروتکلهای بهداشتی رعایت می شود همه این ها نمایانگر تضرر یافتن حمل و نقل زمینی ناشی از کرونا است.
احمدی زاد تصریح کرد: این صنعت در دیگر حوزه ها همچون اقامت های گردشگری و هتل ها مجبور به تعدیل نیرو و همین مساله سبب بیکار شدن منابع انسانی در این عرصه شده است.
وی در مورد خسارت وارد شده به بخش رستوران داری در دوران کرونا اضافه کرد: در این دوران که رستوران ها قادر به پذیرش مشتری نیستند و غذاها معمولا به صورت پیک برای مشتری فرستاده می شود، مانع ورود توریست و تورهای گردشگری در رستوران ها شده که همین مساله به یکی از دغدغه های اصلی جذب توریست هم اکنون تبدیل گشته است.
این فعال و کارشناس حوزه گردشگری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه هتل داری هم آن دسته از هتل هایی که در جذب تورهای گردشگری فعال بودند بسیار متضرر شدند و هم اکنون اغلب توریستهایی که به این هتل ها رجوع می کنند شامل گردشگری مایس هستند یعنی آن دسته از مسافرانی که با هدف ملاقات های تجاری، کنفرانس ها، رویدادها و... مسافرت می کنند به این مراکز جذب می شوند.
سوران احمدی زاد ضمن اشاره به دو جاذبه طبیعی و مصنوعی اظهار نمود: جاذبه های گردشگری مصنوع شامل مراکز تفریحی، مجتمع های خرید، مراکز سرگرمی هستند که در دوران کرونا این حوزه از گردشگری بسیار گرفتار زیان شده است.
وی به مشکلات به وجود آمده در حوزه جاذبه های طبیعی اشاره و اظهار داشت: از آنجایی که حضور توریست در اماکن تاریخی و طبیعی در دوران کرونا با مشکل مواجه است؛ روستاگردی هم همانند سایر بخش ها از رونق افتاده است.
احمدی زاد اذعان کرد: به صورت کلی گردشگری در دوران کرونا و در طول یک سال گذشته رکود عجیبی را تجربه کرده است که پس از جنگ جهانی دوم چنین رکودی در این صنعت رخ نداده و پیشبینی می شود که تا سال 2023 این رکود گردشگری ادامه داشته باشد.
وی در مورد مزیت های کرونا بر گردشگری اذعان کرد: پس از کرونا شاهد انقلاب و انفجاری در حوزه گردشگری خواهیم بود و گردشگری رشد تصاعدی چشم گیری خواهد داشت.
احمدی زاد یکی دیگر از مزایای کرونا را بهداشتی شدن گردشگری و گردشگران دانست و اظهار داشت: کرونا در همه جوانب زندگی انسان ها را به سمت بهداشتی تر زندگی کردن هدایت کرده است.
به عقیده وی کرونا سبب شد انسان معاصر گذر زمان را بیشتر از پیش احساس و تلاش کند که از مسیر زندگی به بهترین نحو ممکن استفاده نماید و بداند که زندگی تنها رسیدن به مقصد نیست و این مسیر است که باید از آن لذت ببرد؛ چونکه هر آن امکان دارد یک اتفاق غیر مترقبه زندگی انسان را نابود و به چالش بکشاند.
احمدی زاد در انتها ضمن اشاره به اینکه میتوان از کرونا بعدها بعنوان جاذبه های گردشگری استفاده و تهدید را به فرصت تبدیل کرد؛ خاطرنشان کرد: بعدها میتوان برای کرونا موزه هایی ایجاد کرد و یا یادبود و سالیادی را برای این دوران در نظر گرفت و یا آزمایشگاه های ساخت واکسن کرونا مورد بازدید گردشگران قرار بگیرد و یا حتی بازارچه هایی که در چین وجود دارد و کرونا در آن شکل گرفت به یک جاذبه و مقصد گردشگری تبدیل گردد.



1400/02/18
10:15:42
5.0 / 5
1234
تگهای خبر: جاذبه , زندگی , سازمان , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری